Design Patterns in C#
Course objectives
After completing this course you will be able to:
- improve the design of your object-oriented code
- apply the principles of Clean Code to your project
- recognize the context in which the appropriate design pattern can be implemented
- implement the appropriate pattern
- refactor the legacy code to patterns (Refactoring to SOLID)
Course syllabus
Wprowadzenie do wzorców projektowych - zasady dobrego projektowania zorientowanego obiektowo
- S.O.L.I.D. OOP
- Zasada pojedynczej odpowiedzialności - Single-Responsibility Principle
- Zasada otwarte-zamknięte - Open/Close Principle
- Zasada podstawiania Liskov - Liskov Substitution Principle
- Zasada segregacji interfejsów - Interface Segregation Principle
- Zasada odwracania zależności - Dependency Inversion Principle
- Techniki Inversion of Control i Dependency Injection
- Przegląd kontenerów IoC
Konstrukcyjne wzorce projektowe
- Singleton
- Factory Method
- Abstract Factory
- Builder
- Prototype
- Object Pool
Strukturalne wzorce projektowe
- Composite
- Decorator
- Façade
- Proxy
- Bridge
Behawioralne wzorce projektowe
- Template Method
- Strategy
- State
- Chain of Responsibility
- Command
- Iterator
- Mediator
- Observer
- Visitor
Inne wzorce projektowe
- Repository
- Null Object
Prerequisites
Basic knowledge of C# programming language.